Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Via de groene knop met de tekst “In winkelwagen” of het winkelwagen icoon kan je een product toevoegen aan je winkelwagen. Je kan inloggen voor het plaatsen van een bestelling, of zonder account doorgaan. Vul je bezorg- en betaalgegevens in en plaats je bestelling.
Is mijn product op voorraad?
Door het gebruik van voorraadstatussen bij het specifieke artikel op de website is te zien of het beschikbaar is voor directe levering of dat het momenteel niet op voorraad is.
Zijn de prijzen in jullie webshop inclusief of exclusief btw?
Alle prijzen op AEDwinkel.nl staan vermeld inclusief en exclusief btw. Op de webshop staan zowel producten die vallen onder het btw-tarief van 9% alsook producten die vallen onder het btw-tarief van 21%. Op AEDwinkel.nl worden deze bedragen automatisch berekend en gefactureerd. AED’s, elektroden en de meeste batterijen vallen onder het 9% tarief, de meeste overige accessoires onder het 21% tarief.
Wordt mijn bestelling altijd gratis verzonden?
Je betaalt nooit verzendkosten als je een bestelling plaatst in onze webshop. Binnen Nederland rekenen wij geen verzendkosten, ongeacht de grootte van jouw bestelling.
Hoe kan ik betalen?
Op onze website kan je met verschillende betaalmethoden je bestelling voltooien, namelijk iDeal, Google Pay, creditcard (VISA en MasterCard), Maestro en PayPal. Ook kan je een bestelling plaatsen op factuur.
Hoe pas ik een kortingscode toe in de winkelwagen?
Onderin de Winkelwagen-pagina vind je een link met de titel "Pas kortingscode toe". Klik deze open. Er verschijnt een veld; vul hier de kortingscode in. Klik op "Korting doorvoeren" om de kortingscode toe te passen.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Als het product op voorraad is en je jouw bestelling op werkdagen vóór 15.30 uur hebt geplaatst via onze webshop, wordt het dezelfde dag nog verzonden.
Wat betekenen de voorraadstatussen?
De voorraadstatussen geven aan of een product direct leverbaar is of dat er een geschatte levertijd geldt.
Op voorraad, direct leverbaar
Dit betekent dat het artikel momenteel beschikbaar is in ons magazijn en direct verzonden kan worden na bestelling, met een levertijd van ongeveer één werkdag als het voor 15.30 uur is besteld via onze webshop.
Snel leverbaar, 2 tot 4 weken
Dit betekent dat het artikel niet op voorraad is op het moment van bestelling, maar naar verwachting binnen 2 tot 4 weken beschikbaar zal zijn bij Medisol. Zodra het artikel in ons magazijn aankomt, wordt het verzonden en ontvang je een melding per e-mail.
Levertijd onbekend
Dit betekent dat op dit moment de levertijd niet bekend is. Dit kan te wijten zijn aan tijdelijke niet-beschikbaarheid van het product of andere onvoorziene omstandigheden. In dit geval zal Medisol je op de hoogte houden zodra er meer informatie beschikbaar is over de beschikbaarheid en levertijd van het artikel.
Met welke vervoerder wordt mijn pakket bezorgd?
Je bestelling wordt verzonden via UPS, GLS of PostNL.
Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Zodra wij jouw bestelling hebben ingepakt sturen wij je een e-mail met alle verzendinformatie en een 'Track And Trace' code. Je kan deze code gebruiken om jouw pakket online te volgen. Het is niet mogelijk om een bezorgtijd af te spreken.
Hoe wijzig ik mijn bestelling?
Je kan je bestelling online niet wijzigen. Voor het wijzigen van je bestellen kan je contact met ons opnemen via [email protected] of 0118 620074.
Kan ik het bezorgadres van een lopende bestelling aanpassen?
Ja, als de bestelling nog aanwezig is in het magazijn en nog niet is opgehaald door de koerier, kan het in sommige gevallen mogelijk zijn om het bezorgadres aan te passen.
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Om een bestelling bij Medisol te annuleren, dien je een e-mail te sturen met daarin het verzoek tot annulering. Vermeld hierbij duidelijk het ordernummer van de betreffende bestelling. Medisol zal het annuleringsverzoek verwerken en je vervolgens een bevestiging sturen per e-mail. Hoewel telefonische begeleiding mogelijk is, dient de annulering zelf uitsluitend via e-mail te worden aangevraagd.
Waarom heb ik geen mail met bestelbevestiging ontvangen?
Wanneer je geen bestelbevestiging ontvangen hebt adviseren we je spambox te controleren of even contact met ons op te nemen.
Is mijn bestelling goed aangekomen?
Als de bestelling op een juiste manier is afgerond, ontvang je binnen enkele minuten van ons een e-mail met een bevestiging van de bestelling. In deze e-mail staat tevens een bestelnummer, dat je nodig hebt om het factuurbedrag aan ons over te maken. Indien je een bestelling geplaatst hebt via iDEAL of creditcard, en dus gelijk online hebt betaald, betekent de ontvangst van de bevestigingsemail dat zowel je bestelling als de betaling in goede orde door ons zijn ontvangen. De bestelling wordt dan gelijk door ons verwerkt.
Wat is de betalingstermijn van facturen?
Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen. Uiteraard kan het voorkomen dat een klant vergeet op tijd te betalen, we zullen daarom tijdig een herinnering sturen.
Ik heb niet tijdig betaald. Wat gebeurt er nu?
Bij het overschrijden van de betalingstermijn wordt het factuurbedrag verhoogd met rente en administratiekosten. Wordt ook dan de factuur niet tijdig betaald, dan besteden wij de incasso’s uit bij een gerechtsdeurwaarder. Uiteraard kan het incidenteel voorkomen dat de factuur om een of andere reden niet op tijd betaald kan worden. Geef dat dan in een vroeg stadium aan ons door, zodat we dit kunnen overleggen.
Hoe kan ik artikelen retourneren?
We hopen natuurlijk dat het nooit nodig is, maar mocht je om een of andere reden niet tevreden zijn met het geleverde artikel, laat ons dat weten. Uiteraard hanteren wij alle richtlijnen zoals deze in de Wet Verkoop op Afstand staan beschreven.
Na ontvangst van artikelen heb je 14 kalenderdagen de tijd om te herroepen (ontbinden) en daarna nog 14 dagen de tijd om de artikelen zonder opgaaf van reden terug te sturen. Je kunt gebruik maken van het herroepingsformulier dat bij de bestelling wordt meegeleverd. Gelieve daarbij een notitie te voegen, met:
- Je persoonlijke gegevens
- Het bestelnummer
- Een omschrijving van de artikelen die je wilt terugsturen.
- Indien het gaat om omruiling: het gewenste artikel dat je wilt ontvangen (ander type, etc.).
Met deze gegevens kan ons magazijn de retourzending goed verwerken. De kosten voor het retour sturen, zijn voor eigen rekening. Zorg er daarom voor dat je zending voldoende wordt gefrankeerd. Bij onvoldoende gefrankeerde pakketten worden de frankeerkosten bij jou in de rekening gebracht.
Het aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terugbetaald.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Geldt het herroepingsrecht ook voor de onderhoudsdiensten die jullie aanbieden?
Ja. Net als bij producten, kun je een onderhoudsdienst herroepen. Bij afname van een onderhoudsservice zal er altijd een contactmoment plaatsvinden voordat de service daadwerkelijk wordt uitgevoerd. In het geval dat dit contactmoment binnen de bedenktijd van 14 dagen plaatsvindt, kan daarop alsnog aanspraak worden gemaakt op het herroepingsrecht.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Klachten kunnen gemaild worden naar [email protected] met ten minste een omschrijving van de klacht, het bestelnummer of factuurnummer en de contactpersoon. Lees hier meer over de klachtenprocedure.
Niet tevreden of juist blij?
Bij Medisol doen wij altijd ons uiterste best om je zo goed mogelijk te helpen. Helaas kan het voorkomen dat iets niet helemaal zo verloopt als gepland. Laat het ons weten. Dat kan natuurlijk altijd via onze medewerkers (0118 620 074), of per mail via: [email protected]
Hoeveel jaar garantie zit er op vervangingsonderdelen?
Op de meeste vervangingsonderdelen wordt geen garantie verleend, afgezien van de wettelijke garantie. Enkele batterijen vormen hierop een uitzondering en worden wel gedekt door garantie.
Hoe maak ik aanspraak op de garantie?
Wil je aanspraak maken op de garantie of een defect melden? Neem dan contact op met +31 (0) 118 - 620074 of [email protected].
Gelieve de volgende gegevens mee te sturen of bij de hand te houden:
- Het bestelnummer of factuurnummer van de betreffende bestelling;
- Een omschrijving van het defect en indien van toepassing het garantieverzoek;
- Indien beschikbaar: het serienummer van het product
- Contactpersoon en contactgegevens;
- Een omschrijving van de gewenste correctieve actie;
- Eventueel het product waarop de klacht betrekking heeft, vraag dan wel eerst om een RMA nummer.
Onze garantieregeling overschrijft nooit je wettelijke rechten als consument.
Heeft een AED onderhoud nodig?
Een AED heeft onderhoud nodig, zodat het apparaat altijd naar behoren werkt wanneer hij ingezet moet worden. Een periodieke onderhoudscontrole van een AED zorgt voor veiligheid en vertrouwen. Tijdens AED onderhoud wordt er o.a. gekeken naar de houbaarheid van de elektroden en batterijen. De software krijgt een update en er worden tests uitgevoerd. Op deze manier komen gebreken naar voren en worden waar nodig materialen vervangen. Zonder periodiek onderhoud van de AED komt het voor dat het apparaat niet meer werkt en bij een noodsituatie niet ingezet kan worden. Meer dan 75% van onze klanten kiest er dan ook voor om een onderhoudscontract bij ons afsluiten zodat ze helemaal geen omkijken meer hebben naar de apparatuur! Klik hier voor meer informatie over de diverse servicemogelijkheden.
Hoeveel jaar garantie zit er op mijn AED?
Bij AED's kan de fabrieksgarantie variëren van 2 tot 10 jaar - afhankelijk van het merk en model. Op een BLS (Basic Life Support) AED aangekocht bij Medisol geven wij standaard 10 jaar garantie. Dit houdt in dat wanneer de fabrieksgarantie verlopen is, wij de garantieperiode verlengen tot 10 jaar. Lees hier meer over deze 10 jaar garantieregeling op AED’s van Medisol.
Hoeveel jaar garantie zit er op reanimatiepoppen?
De meeste volwassen- en kinderreanimatiepoppen hebben een garantieperiode van 1 of 2 jaar.
Wat is de levensduur van mijn AED?
Voor alle AED’s waarvoor een onderhoudsplan is afgesloten, hanteren wij het beleid dat wij geen goedkeuringssticker meer afgeven voor AED’s ouder dan 10 jaar. Op deze manier willen we voorkomen dat er een vals gevoel van veiligheid ontstaat. Vraag je ons dus hoe lang een AED meegaat, dan adviseren we een levensduur van 10 jaar.
Mijn AED is gebruikt voor een inzet. Wat moet ik doen?
Na een inzet van de AED, zijn er een aantal zaken die gecontroleerd moeten worden. Het vervangen van de elektroden is essentieel; meestal volstaat dit om de AED weer operationeel te maken. De AED voert automatisch een zelftest uit en geeft aan of de batterij nog voldoende vermogen heeft.
Klanten met een servicecontract kunnen 24 uur per dag, 365 dagen per jaar gebruik maken van ons speciale servicenummer 0800-0848.
Hoe vaak moet een AED gecontroleerd worden?
Wij adviseren een jaarlijkse onderhoudsbeurt voor jouw AED, welke je kan laten uitvoeren door Medisol. Tijdens onze professionele jaarlijkse check voeren wij o.a. een functionele test en een schoktest uit. We vervangen daarnaast wanneer nodig onderdelen, updaten de software en reinigen het apparaat. Meer informatie over ons jaarlijkse onderhoud voor jouw AED vind je hier.
Wat doe ik met mijn oude (afgekeurde) AED?
Bij Medisol willen wij voorkomen dat oude AED’s in de markt terecht komen, daarom bieden wij bij aanschaf van een nieuwe AED een inruilkorting aan op de oude AED. Je kunt de oude AED zelf wegbrengen naar de milieustraat of het afvalscheidingsstation van de gemeente.
Kan ik een (diefstal)verzekering afsluiten voor mijn AED?
Onze serviceplannen zijn inclusief een diefstalverzekering voor AED's. Bekijk hier meer informatie over deze verzekering.
Zijn er vacatures bij Medisol?
Werken bij Medisol betekent het hebben van plezier in je werk, elke dag nieuwe uitdagingen en werken in een financieel gezond bedrijf. Al onze openstaande vacatures vind je op Medisol.nl/working-at-medisol/. Open sollicitaties zijn ook altijd welkom. Vul dan ons sollicitatieformulier in.
Zijn jullie gecertificeerd?
Ja, wij zijn volledig ISO-13485 gecertificeerd en voldoen ook aan de Medical Device Regulation (MDR). Deze ISO-certificering is essentieel in de medische hulpmiddelensector. Wij zijn één van de eerste AED distributeurs die voldoen aan deze internationale eisen. Dit betekent dat ons kwaliteitssysteem goed op orde is en voldoet aan alle relevante regels, normen en wetten. De MDR is er om de veiligheid van patiënten te waarborgen. Daarom moeten medische producten van goede kwaliteit zijn en moeten de bedrijfsprocessen - die van iedereen in de keten - transparant zijn. De MDR geldt dus ook voor AED fabrikanten, importeurs, distributeurs en resellers van AED's en toebehoren.
Waar zijn jullie actief?
AEDwinkel.nl is onderdeel van Medisol B.V. en focust zich volledig op de Nederlandse markt. Daarnaast zijn wij actief in veel andere landen: met nog 17 webshops bedienen we markten in heel Europa. Van Italië tot Noorwegen!
Waar vind ik de algemene voorwaarden van Medisol?
De algemene voorwaarden van Medisol kan je vinden op deze pagina.
Hoe kom ik in contact met Medisol?
Heb je vragen? Dan helpen onze specialisten je graag verder. Bel naar +31 (0) 11 8 – 620074 of mail naar [email protected]. Je kan ook ons contactformulier invullen.
Wat is een AED?
Een AED is een apparaat waarmee men een elektrische schok aan het hart kan toedienen, wanneer er sprake is van levensbedreigende hartritmestoornissen. Een ingebouwde computer analyseert het hartritme van het slachtoffer en bepaalt automatisch of het noodzakelijk is een stroomstoot toe te dienen. Het apparaat geeft je via een ingebouwde computerstem opdracht om een stroomstoot toe te dienen of te starten met hartmassage en mond op mondbeademing. Als er een ingebouwd display is, kan men de gesproken opdracht ook aflezen. De AED leidt je op een veilige wijze door de reanimatie heen tot professionele hulpverleners het van jou overnemen.
Wat betekent AED?
AED is een afkorting voor Automatische Externe Defibrillator.
Hoe werkt een AED?
Op de borst van de patiënt worden twee elektroden geplaatst die verbonden zijn aan de AED. De AED analyseert vervolgens het hartritme van de patiënt en bepaalt of er een schokbaar hartritme is. Adviseert de AED een schok? Bij een halfautomatische AED druk je zelf op de schokknop, een volautomatische AED dient de schok zelf toe. De AED adviseert hierbij ook dat het slachtoffer losgelaten moet worden en wanneer de reanimatie hervat kan worden.
Welke AED is het beste?
Alle AED’s die momenteel verkrijgbaar zijn op de Nederlandse markt zijn goedgekeurd volgens de Europese richtlijnen en redden allen levens. Geen enkele fabrikant kan claimen dat hun apparaat méér levensreddend is dan de ander. Er bestaat ook geen verband tussen de prijs van een AED en de mogelijkheid om levens te redden.
Waarom wordt een AED geleverd met een rescuekit met een schaar, scheermesje en beademingsmasker?
Met een kledingschaar kun je kleding van het bovenlichaam verwijderen, zodat je de elektrodes op de juiste manier kunt plaatsen. Om hygiënisch te werk te gaan, gebruik je latex handschoenen. Met het meegeleverde scheermesje kun je indien nodig een behaarde borst ontharen. Een beademingsmasker is een hygiënisch hulpmiddel bij mond-op-mondbeademing. Tijdens een reanimatiecursus wordt tegenwoordig ook het gebruik van een beademingsmasker aangeleerd.
Is een training in het gebruik van een AED noodzakelijk?
Een AED is ontworpen voor mensen zónder medische opleiding, dit betekent dat iedereen een AED kan bedienen. Elke AED is namelijk voorzien van duidelijke, stapsgewijze instructies.
Vind je het prettiger om meer vertrouwd te raken met het gebruik van een AED, dan is het aan te raden een training te volgen.
Welke AED moeten wij kopen?
De meest gestelde vraag die wij krijgen, is nog steeds: “Welke AED moeten wij kopen?”. Het antwoord is in elke situatie anders, omdat het afhangt van de locatie van de AED en de mogelijke gebruikers. Wij adviseren je om onze AED Aankoophulp te raadplegen om te zien welke AED het beste bij jou past. Op deze pagina tref jij een handig stappenplan aan die je kan helpen bij de aanschaf van de juiste AED!
Wat is het verschil tussen een volautomatische AED en een halfautomatische AED?
De werking van een volautomatische AED en een halfautomatische/semi-automatische AED is verschillend. Een volautomatische AED dient de schok zelf toe, maar bij een halfautomatische AED moet de gebruiker op de schokknop drukken. Lees hier meer over het verschil tussen een volautomatische en halfautomatische AED.
Kan ik reseller van Medisol worden?
Om reseller te worden van Medisol moet je eerst het aanmeldproces doorlopen. Dit aanmeldproces is verplicht. Het geeft ons de juiste informatie om te kijken of jij aan de deelnamecriteria voldoet. De eerste stap van ons aanmeldproces is het invullen van het reseller aanmeldingsformulier, dit formulier vind je op deze pagina.
Aan welke voorwaarden moet je voldoen om reseller van Medisol te worden?
Er is een aantal deelnamecriteria waar wij naar kijken tijdens het in behandeling nemen van jouw aanvraag om reseller te worden bij Medisol. Een aantal van deze deelnamecriteria is:
- Jouw verkoopkanaal is zo vormgegeven dat het duidelijk niet om een kanaal van Medisol en/of AEDwinkel.nl gaat;
- De manier van verkopen voldoet aan de juiste wet- en regelgeving;
- Het resellercontract is gebaseerd op de eisen uit de MDR. Als reseller van Medisol moet je hieraan voldoen.
Wat houdt het "Shocks" spaarprogramma in?
Het Shocks spaarprogramma is speciaal voor resellers. Bij elke aankoop spaar je Shocks. Voor iedere Euro die je uitgeeft bij een online bestelling, ontvang je 1 Shock. Deze Shocks kun je opsparen en inwisselen bij een bestelling naar keuze. Je krijgt dan korting. Shocks kunnen tot 90% van het totale aankoopbedrag (excl. BTW) worden ingewisseld. Meer uitleg over Shocks vind je hier.
Hoe lang blijven mijn Shocks geldig?
Shocks hebben een geldigheidsduur van één jaar.
Wat betekent de MDR voor mij?
Per 26 mei 2021 is de MDR (Medical Device Regulation) van kracht. Dit is een vernieuwde Europese wetgeving voor het waarborgen van de veiligheid van patiënten en de volksgezondheid. Medische producten moeten van goede kwaliteit zijn en bedrijfsprocessen dienen transparant en controleerbaar te zijn ingericht. Met een transitieperiode tot 2024 moet iedere schakel in de keten van medische hulpmiddelen hieraan gaan voldoen.
De MDR geldt dus ook voor AED-fabrikanten, importeurs, distributeurs en resellers van AED's en toebehoren.
De reseller kan kiezen tussen drop shipment en bezorging op zijn eigen adres. Als de reseller ervoor kiest om bestellingen op zijn eigen adres te laten bezorgen, moet hij ervoor zorgen dat hij voldoet aan de MDR-richtlijnen. In dat geval moet de dealer zorgdragen voor:
- Een geïmplementeerde klachtenregistratie;
- Het doorgeven van klachten en meldingen over apparaten aan de leverancier. Dit geldt ook voor producten die uit de handel worden genomen;
- Een geïmplementeerd kwaliteitsmanagementsysteem;
- Een gegarandeerde traceerbaarheid door de registratie van unieke identificatiecodes (UDI-code), registratienummers (UDI-DI-code) en lotnummers (UDI-PI-code) bij ontvangst en levering.
Wat zijn de voordelen als reseller bij Medisol?
Als reseller is het mogelijk om artikelen in te kopen tegen speciale prijzen. Om de resellerprijzen te bekijken heb je een speciale inlog nodig. Op deze manier kunnen wederverkopers profiteren van gunstige prijzen voor alle merken en typen AED's, accessoires en oefenpoppen. Er hoeft niet telkens onderhandeld te worden over speciale inkoopprijzen bij fabrikanten. Dat hebben wij al voor je gedaan!
Alle artikelen staan verzameld binnen één reseller webshop, waar je direct kunt profiteren van de kortingen! Bovendien hanteren wij gunstige voorwaarden voor wederverkopers, waaronder een langere betalingstermijn.
Een ander groot voordeel dat wij bieden, is ons spaarsysteem speciaal ontwikkeld voor resellers: "Shocks". Voor iedere Euro die je uitgeeft via een online geplaatste bestelling, ontvang jij één Shock. Deze Shocks kan je opsparen, of direct bij de eerstvolgende bestelling inleveren. 100 Shocks zijn 1 Euro waard, dus de korting kan flink oplopen! Shocks kunnen eenvoudig worden ingeleverd in de winkelmand. Het sparen van Shocks gaat geheel automatisch, maar geldt alleen op bestellingen die online via het reselleraccount zijn besteld. Op bestellingen die per mail, of via een offerte worden geplaatst, worden geen Shocks gespaard.
Is het kosteloos om reseller te worden bij Medisol?
Reseller worden bij Medisol is geheel gratis. Periodiek evalueren we de kwaliteit van ons resellerbestand. Mocht dit leiden tot een uitschrijving van uw organisatie, dan is dit kosteloos.